Saturday 14 February 2015

Disappointed

More than 24 hours dh xde sape pon tegur Uda. I don't even know why. To be honest I really disappointed. Uda x marah pon. Uda sedih sebab orang yang Uda selalu ingat x ingat kat Uda langsung pon. Serious sedih gler.

The story begins like this, Jumaat malam tu Uda kind of stress ngn kakak Uda. Sebab she told me that my father's car (which should be mine) broke on the middle of kesas highway. She ask me to came home and give back my father's car. I don't even mind doing that. On the serious note, Uda rse bersalah. Sebab kereta tu sepatutnya Uda yang bwk g kknc nie. Suppose Uda yg rse susah kereta tu rosak semua.

Then, Uda call ibu. Ibu cakap everythings fine. X payah risau. Kereta dh boleh gerak dah. Serioustalk, Uda stress gler2 lha kann. Sebab, nk dengar yg mane satu. Nk ikut kakak's suggestion or ibu. Sebab stress sgt2, lpas makan Uda trus naik tido smpi subuh.

I thought I ok dah after solat semua. But then, the feelimgs comes again. Serabut tu datang balik. Uda dh x fikir ape dh lha kann. Uda turun dobi baju sebab dh janji ngn Baby nk dobi baju after subuh. After that, Uda trus keluar. Uda sendiri pon xtau nk peg mana. Just drive. Jalan je lha sorg2. Tbe2, Baby mcg. Mane lha Uda boleh nak bace, kan tgh drive.

Pastu, Ayong call. Nasib baik waktu tu ad tmpt nk berhenti. Uda stop and answered the call. Soh bgtau Baby yg Uda dh dobi baju semua. Then, I continued my driving. Serious xtau nk peg mane. Then I decided peg tasik. Sebab cuaca mcm dh terang skit dh time tu. Dlm pkol 8 lebih. Uda pon duduk lha kat situ. Fikir mcm2 bnd.

Suddenly, ibu call. As usual, tanye kat mane. Tgh buat ape semua. Out of sudden, Uda nangis. Sebab still rse bersalah kott. Ibu tanye mcm mne tahu kereta rosak. Bgtau lha yg kakak cakap. Then she asked me what else did my sister asked me to do. I told her everything. Ibu kind of mcm nak melenting gak lha.

Ibu cakap dh xyah risau psl kereta. Pandai2 lha mama repair. Tenang lha sikit hati Uda nie haa. Xde lha brape nk tng sangat kann. Tap at least surut lha jgak. Pkol 9 lebih, Uda drive lag. Peg Giant. I don't even know why Giant. Sampai2, major kedai tutup lag. Iye lha. What do you expect? 9 lebih baru kott. Uda jalan and drop by and bought corn in cup.

Balik kereta. Makan kejap. Mcm tenang dh kott. Sebab mknn favourite ad depan mata. And sebab Ibu ckp mcm tu. Then I decided untuk balik kknc. Memandangkan jam pon dh pkol 10 lebih. Otw tu, Uda rse bersalah ngn dorg pulak. Sebab dh pkol 10 tap still dyeorg x g breakfast. Sampai2 kknc, Uda tgk kereta Ayong xder.

Nak nangis rase. Call Aisyah (roommate Baby) tanye Baby mane. Aisyah kate Baby peg dobi and smpi sekarang x balik lag. Makun sedih lha kann. Dengan x sarapannya, Uda naik atas tengok Alang still on her bed. Lag lha rsa nk marah. Sebab dyeorg tggl Alang. Uda masuk blik ngn baju yg baru lepas dobi (yg suppose nk g dryclean ngn Baby). Update moment kat Wechat, shut the door and sleep.

Uda terjaga balik pkol 3 lebih. Rse nak marah pon ad. Tap more to kecewa la. Sebab Uda terlepas lunch. And they don't even try to talk to me. Kalau betul lha dyeorg rse bersalah (sbb Ayong update moment psl rasa bersalah semua) kenape x tegur Uda. Don't even try to knock my room's door and ask me even a simple question like I used to ask them when they're feeling down. None of them do that stuff.

Untuk kesekian kalinya, Uda nangis. Uda ingat kat SMAP je Uda kena mcm nie. Rupa2nya kat USIM pon Uda kena benda yang same. Fine lha. X kisah. Uda stay dlm blik smpi pkol 6 mcm tu. Then, keluar bilik just untuk mandi. Alang came into my room b4 Uda mandi. Dye tanye peg mana. Uda was like, peg mana, mana? Then, dye keluar. Mcm tu jee.

Xper lha. Uda sedapkan hati sendri. Uda mandi basuh stokin segala. Masuk bilik balik, tgk dyeorg anta gamba kat group. Dyeorg peg Dataran Nilai. Makin sedih. Uda pujuk hati lagi. Uda kena strong. After maghrib, Hilmi call (bdak tutor). Kata nk pinjam kereta sebab dye nk g anta kereta sewa. Uda turun bawah anta kunci kereta.

Naik2, bce segale ws yg dri pag x bce. Makin sedih. I don't know why. Pastu, Uda dgr dorg bersiap2. Sbb Mama ad bwk mknn balik kknc. Uda saje je nk test dorg. So Uda pura2 tido. Nk tengok dorg betul kisah x psl Uda. Dorg dh siap semua and dh nk turun dh nie. Bru mcm 'Eh, Umi lha'. Serious rse nk nangis. Tap Uda tahan. So I continued my act. Then, I told Alang that I will go later. Walaupun sebnrnya, xde niat nk turun ponn. Sbb dh kecewa.

Mereka pon turun dgn bahagianya. Uda nangis sepuasnya. Untuk kali keberapa entah untuk hari tu. Nangis smpi tertido. Then, bangun subuh. Uda msuk blik trus. Sakit nya bler tgk muka org yg kita sayang sangat abaikan kita. Sbb tu Uda x boleh nk tgk muka mereka. Sebab Uda betul2 kecewa.

Ain (housemate) balik. Asked me to open the door. Rutin biase Uda lha tu. Uda keluar bukak pintu rumah. And saw Ayong dh bersiap. Xtau nk peg mane. And mcm xde effort nk pujuk. And xde effort nk pandang Uda ponn. It makes me more sad. And now, Uda still laying on my bed. Merenung nasib ��

Out of all, Uda seriously sedih ngn ape yang jad. I never expect them to accept me. But then just to try to accept me. Uda jadi brtmbh sedih sbb xde sorg pon yg tunjuk ape2 effort untuk pujuk Uda untuk tenangkan Uda waktu Uda tgh susah. Now baru Uda sedar yang Uda nie mmg xde ape pon kat mata mereka. Just untuk memenuhkan kuota je. And Uda memang x pernah nk contribute ap2 pon in the family. Uda bru sedar semua benda tu. Memang Uda bodoh. Sebab Uda fikir yg ada org boleh terima Uda. Uda lupa yang manusia nie akan nak akan sesuatu bila ianya bermafaat untuk mereka. Uda kupa benda tu. Uda dh xtau nk buat ape. Mereka pon mcm nk tendang Uda dri family tu kann. Uda just akan tunggubdan lihat. Jujur cakap, I'm really disappointed about all of this stuff.

No comments:

Post a Comment